Територіальні органи ДФС
в Івано-Франківській області

Офіційний портал
Авторизація
Невірна адреса, або пароль
Email:
Пароль:

Якщо Ви бажаєте отримувати новини на email і т.д. - Зареєструйтеся

Опитування
Який із запропонованих нових наборів даних у формі відкритих даних Ви вважаєте є найбільш пріоритетним

Звіт про виконання Плану роботи Івано-Франківської митниці Міндоходів на 2013 рік

07.02.2014

Звіт про виконання

Плану роботи Івано-Франківської митниці Міндоходів на 2013 рік

1. Загальна характеристика експортно-імпортних операцій

Станом на 1-ше січня 2014 року на обліку у митниці перебуло 1 264 учасника ЗЕД, з яких експортно-імпортні операції здійснювали 962 підприємства (609 експортерів та 508 імпортерів); у 2012 році – 1 003 суб’єкта.

Крім цього, з інших областей здійснювали діяльність 143 суб’єкти (76 експортерів та 82 імпортери); у 2012 році – 118 суб’єктів.

Всього у 2013 році митницею оформлено понад 55 тисяч митних декларацій на 1 080 тисяч тон вантажів, у тому числі:

- імпортних – понад 23 тисячі декларацій (кількість зменшилась на 11 %);

- та експортних – 26 тисячі декларацій (кількість зменшилась на 3 %).

Протягом 2013 року у міжнародному пункті пропуску для повітряного сполучення “Івано-Франківськ-аеропорт” оформлено 173 повітряних суден. Через митний кордон прослідувало 1 690 громадян.

Зовнішньоторговельний обіг у звітному періоді склав 1 млрд. 120 млн. доларів США, що на 39 % менше ніж у 2012 році.

Сальдо зовнішньоторговельного обігу від’ємне: – 111 млн. дол. США.

Протягом січня-грудня 2013 року імпортерами було ввезено товарів вартістю 616 мільйонів доларів США, що на 37 % менше аналогічного показника минулого року та вагою 343 тисяч тон, що відповідно на 46 % менше.

Основу товарної структури імпортних операцій склали товари таких угрупувань:

- машини, устаткування та транспорт (84-90 групи): 225 млн. $ - питома вага 36,6 % (спад на 30 % по вартості та на 14 % по вазі);

- продукція хімічної промисловості (28-40 групи): 208 млн. $ - питома вага 33,8 % (спад на 48 % по вартості та на 63 % по вазі);

- деревина та целюлозно-паперові вироби (44-49 групи): 56 млн. $ - питома вага 9,1 % (ріст на 5 % по вартості та спад на 4 % по вазі);

- метали та вироби з них (72-83 групи): 44 млн. $ - питома вага 7,2 % (ріст на 30 % по вартості та на 37 % по вазі);

- текстиль, текстильні вироби, взуття (50-67 групи): 35 млн. $ - питома вага 5,7 % (спад на 13 % по вартості та на 30 % по вазі).

Водночас, за цей час на експорт було оформлено вантажів вартістю 504 мільйони доларів США, що на 41 % менше та вагою 709 тисяч тон, що відповідно на 30 % менше.

Основу товарної структури експортних операцій у січні-грудні 2013 року склали товари таких угрупувань:

- деревина та целюлозно-паперові вироби (44-49 групи): 159 млн. $ - питома вага 31,5 % (ріст у обсягах на 5 % по вартості та на 5 % по вазі);

- машини, устаткування та транспорт (84-90 групи): 97 млн. $ - питома вага 19,3 % (спад обсягів на 6 % по вартості та на 12 % по вазі);

- продовольчі товари та продукція сільського господарства (01-24 групи): 80 млн. $ - питома вага 15,8 % (ріст на 28 % по вартості та на 13 % по вазі);

- продукція хімічної промисловості (28-40 групи): 77 млн. $ - питома вага 15,2% (спад обсягів на 79 % по вартості та на 85 % по вазі);

- текстиль та текстильні вироби (50-67 групи): 34 млн. $ - питома вага 6,7 % (ріст на 1 % по вартості та спад на 13 % по вазі);

- шкірсировина, хутро, вироби з них (41-43 групи): 23 млн. $ - питома вага 4,5 % (спад на 36 % по вартості та на 34 % по вазі).

 

2. Виконання індикативних показників

 

У напрямку виконання бюджетних завдань Івано-Франківської митниці Міндоходів у 2013 році, слід зазначити, що робота колективу митниці була спрямована на безумовне виконання завдань і доручень Міністерства.

Зокрема, у минулому році митницею забезпечено виконання доведених індикативних показників на рівні 104,2 % (перераховано податків та зборів на загальну суму 1 мільярд 59 мільйонів 22 тисячі гривень при індикативному показнику 1 мільярд 516 мільйонів 632 тисячі гривень).

Перевиконання склало 42 мільйони 390 тисяч гривень.

У тому числі показник розпису доходів Державного бюджету України:

- загального фонду виконано на 105,3 %: 1 млрд. 42 млн. 68 тис. грн. (перевиконання 52 млн.733 тис. грн.);

- спеціального фонду – на  62,1 %: 16 млн. 954 тис. грн. (недовиконання – 10 млн. 343,7 тис. грн.).

У порівнянні з 2012 роком (1 мільярд 345 мільйонів 348 тисяч гривень) надходження податків і зборів зменшились на 21,3 %, або на 286 млн. 326 тис. грн.) внаслідок скорочення обсягів оподаткованого імпорту на 25 % по вартості (з 748 до 562 млн. доларів США) та на 46 % по вазі (з 624 до 337 тисяч тон).

Об’єктивною причиною цього стало припинення роботи з початку 2013 року основного підприємства області – ТОВ “Карпатнафтохім”, яким у 2012 році було сплачено 525 мільйонів гривень, що складало 39 % від загальної суми перерахованих митних платежів.

Можливості компенсувати такі обсяги імпорту у область були відсутні.

Проте, якщо співставити надходження митних платежів без врахування сум, які були сплачені ТОВ “Карпатнафтохім” у 2012 році, можна констатувати ріст у надходженнях в розмірі 187 мільйонів гривень, або 23%.

Водночас, у якості позитивного фактору, що впливав на стан справляння податків, можна відмітити ріст у 2013 році економічних показників оподаткованого імпорту, зокрема:

-       середнього рівня митної вартості одиниці ваги: на 39 % (з 1,20 дол. США/кг до 1,67 дол. США/кг);

-       податкового навантаження на одиницю митної вартості: на 3 % (з 22,4 коп./грн. до 23,2 коп./грн.);

-       податкового навантаження на одиницю ваги: на 44 % (з 2,15 грн./кг до 3,09 грн./кг.).

3. Виконання Орієнтирів (індикативних показників)

для забезпечення позивних трендів у роботі

 

На позитивну динаміку у надходженнях митних платежів наприкінці 2013 року вплинуло також і забезпечення виконання митницею у повному обсязі всіх 9-ти доведених Орієнтирів (індикативних показників) для забезпечення позитивних трендів, визначених розпорядженням Міністерства доходів і зборів України від 26.11.2013 № 384-р, зокрема:

 

1. Встановлений показник 99 відсотків електронних митних декларацій виконаний на 99,6 % (було обіцяно 99,3 %).

2. Показник щодо зменшення кількості рішень про коригування митної вартості до 2 332-ох виконаний: винесено 2 224 рішення (було обіцяно 2 240 рішень).

3. Показник щодо збільшення питомої ваги товарів, ввезених за прямими контрактами з виробником на рівні 59 % виконаний на рівні 61% (було обіцяно 60 %).

4. Показник щодо зменшення кількості рішень по визначенню коду товару на рівні 30 рішень виконаний: винесено 29 класифікаційних рішень (було обіцяно 30 рішень).

5.Показник щодо збільшення прийнятих попередніх класифікаційних рішень на рівні 51 рішення виконаний: винесено 60 попередніх класифікаційних рішень (було обіцяно 60 рішень).

6. Показник щодо збільшення кількості перевірених (верифікація) сертифікатів про походження товару з України форми СТ-1 на рівні 2 сертифікатів виконаний: перевірено 2 сертифікати (як і було обіцяно).

7. Показник по збільшенню кількості митних декларацій типу ЕА, по яких завершено митне оформлення на рівні 194 МД виконаний: оформлено 204 МД типу ЕА (було обіцяно 194 МД).

8. Показник щодо частки митних декларацій, відібраних АСАУР для проведення митного огляду на рівні 2,4 % виконаний: питома вага таких оформлень склала 2,3 % (було обіцяно 2,4 %).

9. Кількість виданих митницею Свідоцтв про допущення автотранспортних засобів до перевезення товарів під митними печатками та пломбами на рівні 188 Свідоцтв виконаний: видано 192 Свідоцтва (було обіцяно 188).

4. Додаткові надходження

 

У результаті вжитих заходів по контролю за достовірністю декларування та повнотою бази оподаткування, додаткові надходження у 2013 році склали 36 мільйони 755 тисяч гривень (3,5 % загальної суми стягнутих платежів), у тому числі:

 

  • 31 мільйон 122 тисячі гривень, отриманих в результаті коригування митної вартості (– 39 % до показника 2012 року: 50,933 млн.);

Причини зменшення додаткових надходжень по митній вартості:

Зменшення надходжень від коригування митної вартості пов’язане із збільшенням питомої ваги товарів, оформлених за 1-м методом визначення митної вартості, а також із коригуванням митної вартості сировини ТОВ “Карпатнафтохім”, яка у значних обсягах імпортувалась у 2012 році.

Крім цього, на рівень надходжень вплинуло різке зменшення кількості імпортованих автомобілів, у зв’язку з введенням податку за утилізацію знятих з експлуатації транспортних засобів.

При середньомісячному оформленні з початку року 965-ти транспортних засобів, у вересні-грудні цього року оформлено всього 697 т/з (174 в середньому в місяць: спад у 5,5 разів).

 

  • 5 мільйонів 305 тисяч гривень, отриманих в результаті прийнятих рішень по класифікації товарів (+ 1 % до показника 2012 року: 5,267 млн.).

 

  • 328 тисяч гривень надходжень від контролю за визначенням країни походження товарів (+ 1 % до показника 2012 року: 326 тис. грн.).

 

5. Умовні нарахування

 

В якості негативного чинника слід відмітити ріст у 2013 році обсягів умовно нарахованих митних платежів на 49 % (+ 13 млн. 885 тис. грн.; у  2013 році: 41 млн. 987 тис. грн.; у 2012 році: 28 млн. 101 тис. грн.).

 

Ріст умовних нарахувань відбувся за рахунок росту обсягів імпорту:

- іноземних інвестицій – майже у 3 рази (+ 8,186 млн. грн.) 4,487 млн. грн. у 2012 до 12,673 млн. грн. у 2013);

товарів, що ввозяться в режимі вільної торгівліна 83 % (+ 5,907 млн. грн.): 7,141 млн. грн. у 2012 до 13,048 млн. грн. у 2013);

- необроблених шкур та чиненої шкіри без подальшої обробки –  майже у 5 разів (+ 3,24 млн. грн.) 848 тис. грн. у 2012 до 4,088 млн. грн. у 2013);

- виробів медичного призначення – у 2 рази (+ 2,583 млн. грн.) 2,370 млн. грн. у 2012 до 4,953 млн. грн. у 2013.

 

Умовні нарахування зменшились при оформленні:

- вантажів гуманітарної допомоги – на 3 % (– 77 тис. грн.)  2,997 млн. грн. у  2012 до 2,920 млн. грн. у 2013).

- транспортних засобів при переселенні громадян на постійне місце проживання – на  26 % (– 1,01 млн. грн.) 3,903 млн. грн. у 2012 до 2,893 млн. грн. у 2013).

 

6. Протидія контрабанді та порушенням митних правил

 

У результаті заходів, проведених у напрямку протидії порушенням митного законодавства, протягом 2013 року митницею направлено 12 повідомлень про кримінальні правопорушення, за матеріалами яких порушено 9 кримінальних проваджень, а саме:

- за статтею 212 Кримінального кодексу України – 1 провадження органами податкової служби;

- за статтею 358 Кримінального кодексу України – 8 проваджень органами внутрішніх справ.

Крім цього, за звітний період митницею порушено 200 справ про порушення митних правил на суму 3 мільйони 604 тисячі гривень (у 2012 році – 215 справ на суму 18,97 млн. грн.).

 

У минулому році митницею розглянуто 146 справ про ПМП, за якими накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу у розмірі 1 мільйон 101 тисячу гривень (справи не закривались).

Крім цього, у 2013 році митницею стягнуто штрафів на суму 109 тисяч 584 гривні (10 % від суми накладених штрафів).

 

До суду було передано 55 справ на суму 1 мільйон 920 тисячі гривень.

З 63-ох справ про ПМП (на суму 2 мільйони 134 тисячі гривень) розглянутих судом у минулому році, прийнято рішення про конфіскацію безпосередніх предметів ПМП на суму 171 тисячу 83 гривні та накладено штрафів на суму 155 тисяч 14 гривень.

 

Всього у 2013 році в результаті правоохоронної діяльності перераховано до Держбюджету 543 тисячі гривень, з яких:

- 109 тисяч 584 гривні – стягнення штрафів накладених митницею;

- 79 тисяч 58 гривень – стягнення штрафів накладених судом;

- та 354 тисяч 317 гривень – від реалізації конфіскованого майна органами державної виконавчої служби. 

 

Крім цього, у 2013 році до органів виконавчої служби передано конфіскованого майна на суму 499 тисяч 280 гривень.

Залишок конфіскованого майна на складі митниці – 10 тисяч 319  гривень, а залишок нереалізованого майна у виконавчій службі – 4 мільйони 636 тисяч 359 гривень.

 

7. Стан організації митного контролю

 

На даний час в зоні діяльності митниці функціонують:

- 15 складів тимчасового зберігання (5 – відкритого, 10 закритого типу);

- та 4 митні склади (2 – відкритого, 2 закритого типу).

Магазини безмитної торгівлі, вільні митні зони та вантажні митні комплекси відсутні.

 

Крім цього, в зоні діяльності митниці функціонує 72 зони митного контролю, із них 25 зон створено протягом 2013 року.

У 2013 році ліцензії на здійснення митної брокерської діяльності отримали 15 суб’єктів господарювання, які зареєстровані в Івано-Франківській області.

Крім цього, у звітному періоді митницею видано 13 кваліфікаційних посвідчень представникам митних брокерів.

 

Середньодобова кількість оформлених МД 1-ним працівником митного поста:

Підрозділ митного оформлення 2012 рік 2013 рік
м/п “Коломия” 3,0 4,1
м/п “Ямниця” 3,1 3,5
м/п “Івано-Франківськ-центральний” 4,6 6,0
м/п “Калуш” 2,9 3,5
м/п “Долина” 4,7 6,4

 

Дотримання часових нормативів

З метою удосконалення здійснення митних формальностей та створення сприятливих умов для ведення бізнесу, у 2013 році митниці вдалося досягнути скорочення тривалості митного оформлення відносно 2012 року: при імпорті – на 24 %, а при експорті – на 21 %.

 

Так, якщо у 2012 році, середній час оформлення однієї імпортної декларації тривав 1 годину 43 хвилин, то у 2013 він склав – 1 годину 18 хвилин. Подібним чином середня тривалість оформлення однієї експортної декларації скоротилась з 38-ми до 30-ти хвилин.

 

Кількість МД, оформлених у 2013 році у режимах “експорт” та “імпорт” з тривалістю понад 4 години склала 270 з 45 475 декларацій (0,6 % від загальної кількості). До основних причин затримок у оформленні МД, належать:

-    виконання митних формальностей поза межами розташування ПМО;

-    витребування додаткових документів по митній вартості.

 

Електронне декларування

Питома вага електронного декларування у 2013 році склала 96 % (у грудні – 99,6 %); у 2012 році це показник складав 26,9 %.

 

Митні огляди

Крім того, у 2013 році митницею проводилась активна робота в напрямку зменшення кількості митних оглядів та підвищення їх ефективності.

Загальний відсоток проведених митних оглядів зменшився з 12,6 % у 2012 році до 3,2 % у 2013 (6,1 % - при імпорті та 0,5 % - при експорті).

При цьому, ефективність таких оглядів зменшилась з 77 % у 2012 році до 36,3 % у 2012 році.

 

Відмови у митному оформленні

Протягом 2013 року підрозділами митниці надано 2 348 карток відмов: 4% від загальної кількості МД, що на 946 менше у порівнянні з показником 2012 року (3 294 картки відмови: 4,5 % від загальної кількості МД).

 

Надання адмінпослуг

Посадовими особами митних постів “Долина” та “Коломия”, відділу організації митного контролю та сектору контролю за переміщенням товарів Івано-Франківської митниці Міндоходів надаються 15 адміністративних послуг.

Так, протягом 2013 року митницею надано 260 адміністративних послуг, зокрема:

-   192 – видача свідоцтва про допущення дорожнього транспортного засобу до перевезення товарів під митними печатками та пломбами;

-   62 – продовження строку дії свідоцтва про допущення дорожнього транспортного засобу до перевезення товарів під митними печатками та пломбами;

-   2 – надання дозволу на відкриття та експлуатацію митного складу;

-   1 – переоформлення дозволу на відкриття та експлуатацію митного складу;

-   1 – анулювання дозволу на відкриття та експлуатацію митного складу за заявою підприємства;

-   1 – надання дозволу на відкриття та експлуатацію складу тимчасового зберігання;

-   1 – переоформлення дозволу на відкриття та експлуатацію складу тимчасового зберігання.

 

8. Профілактика правопорушень у сфері службової діяльності

 

Серед особового складу постійно проводиться виховна робота, направлена на формування усвідомленості невідворотності покарання за здійснення протиправних дій.  

 

Протоколи щодо корупційних правопорушень відносно працівників митниці у 2013 році не складалися. До кримінальної відповідальності працівники митниці не притягувались.

Публікацій у засобах масової інформації про корупційні правопорушення працівників митниці Міндоходів не було.

 

В усіх навчальних групах Івано-Франківської митниці Міндоходів під час професійного навчання без відриву від роботи проведено вивчення положень  Закону України від 07.04.2011 № 3206-VI «Про засади запобігання і протидії корупції»; Указу Президента України «Про Національну антикорупційну стратегію на 2011-2015 роки»; наказу Міністерства доходів і зборів України від 15.08.2013 № 357 «Про затвердження Правил поведінки посадових осіб Міністерства доходів і зборів України та його територіальних органів»; розділу XVII Кримінального Кодексу України «Злочини у сфері службової діяльності та професійної діяльності, пов’язаної з наданням публічних послуг»; глави 13-А «Адміністративні корупційні правопорушення» Кодексу про адміністративні правопорушення та прийнято заліки.

 

Особовим складом Івано-Франківської мииниці Міндоходів проведено вивчення наказу Міністерства доходів і зборів України від 30.12.2013 № 875 «Про взаємодію ГУВБ та його територіальних підрозділів з іншим структурними підрозділами та територіальними органами Міністерства доходів і зборів України». Відомості про ознайомлення та вивчення зазначеного наказу направлені до відділу внутрішньої безпеки ГУ Міндоходів в області.

 

 Питання запобігання правопорушень у сфері службової діяльності та дотримання антикорупційного законодавства постійно розглядаються на нарадах керівного складу за участю працівників відділу внутрішньої безпеки ГУ Міндоходів в області.

З метою сприяння встановленню здорової атмосфери в колективі, запровадження Правил поведінки для співробітників Міндоходів на наочних стендах адмінбудинку та приміщеннях митних постів розміщено Правила поведінки посадових осіб Міністерства доходів і зборів України та його територіальних органів.

 Для підвищення рівня теоретичної підготовки з питань антикорупційного законодавства, на виконання доручення першого заступника начальника митниці від 19.11.2013 № 1-д в усіх структурних підрозділах в номенклатурах зформовані окремі справи «Основи антикорупційного законодавства».

 

Відповідно до наказу Івано-Франківської митниці Міндоходів від 28.11.2013 № 278-к за участю працівників відділу внутрішньої безпеки ГУ Міндоходів області у всіх навчальних групах професійного навчання без відриву від роботи проведені підсумкові заняття за II навчальний період 2013 року у формі диференційованого заліку на знання законодавчих, нормативно-правових актів з питань митного та податкового законодавства, державної служби, протидії корупції та етики поведінки, під час яких особливу увагу приділялося знанням особового складу антикорупційного законодавства. 

     

З метою ефективного використання кадрового потенціалу, упередження випадків корупційних правопорушень, зокрема конфлікту інтересів,  відповідно до Розпорядження Кабінету Міністрів України від 18.03.2011 № 144-р “Про затвердження Концепції ротації кадрів на окремих посадах державних службовців” у 2013 році було піддано ротації 47 працівників.

 

За наслідками дисциплінарної практики постійно проводились загальні (46) та індивідуальні профілактики правопорушень (69).

 

З початку року прийнято на роботу 2 працівники в порядку переведення з інших митних органів.

Звільнено 37 посадових осіб (Івано-Франківська митниця ДМСУ), з них 1- за угодою сторін, 9-переведено до іншого митного органу, 1-за власним бажанням, 24- в зв’язку із скороченням штатної чисельності, 1- припинено трудовий договір у зв’язку зі смертю, 1- у зв’язку із завершенням строкового договору.

Відповідно до Розпорядження Кабінету Міністрів України від 18.03.2011 № 144-р “Про затвердження Концепції ротації кадрів на окремих посадах державних службовців” було піддано ротації 47 працівників.

 

З початку 2013 року було притягнуто до дисциплінарної відповідальності 32 працівники, з них 11 працівників митниці Міндоходів:

- оголошено доган – 16 ( митниця Міндоходів- 10);

- оголошено зауважень – 13;

- затримано присвоєння чергового рангу державного службовця – 1 (Шийчук);

- попереджено про неповну службову відповідність – 2;

- зменшено або знято премію – 33 (митниця Міндоходів – 23);

- позбавлено виплат надбавок за високі досягнення в праці або за виконання особливо важливої роботи – 6.

 

9. Аналіз судових справ

стороною в яких є Івано-Франківська митниця Міндоходів

 

Протягом 2013 року у провадженні судів різних інстанцій та юрисдикцій знаходились 65 справ на загальну суму 23 млн. 304 тис. грн., з них:

-         порушених в минулих роках – 45 справ, на суму 10 млн. 594 тис. грн.

-         порушених в поточному році – 20 справа, на суму 12 млн. 710 тис. грн.

 

Загальна кількість розглянутих судами справ із урахуванням справ минулих періодів – 43, на загальну суму 19 млн. 695 тис. грн., з них

-    у судах I інстанції15 справ, на загальну суму 7 млн. 918 тис. грн.;

-    у судах апеляційної інстанції22 справи, на загальну суму 11 млн. 576 тис. грн.;

-    у судах касаційної інстанції6 справ, на загальну суму 201 тис. грн.

 

Предметом позовів у зазначених були:

-    рішення про визначення митної вартості товарів18, на загальну суму 1 млн. 47 тис. грн.;

-    класифікаційні рішення8 на загальну суму 318 тис. грн.;

-    податкові повідомлення9 на загальну суму 8 млн. 488 тис. грн.;

-    трудові спори6 (в провадженні перебуває 8 справ);

-    спори про стягнення збитків, спричинених здійсненням (не здійсненням) митного контролю та оформлення4, на загальну суму 9 млн. 756 тис. грн.;

-    інші4, на загальну суму 87 тис. грн.

 

З розглянутих судами винесено рішення:

- на користь митниці – 21, на загальну суму 7 млн. 209 тис. грн.;

- не на користь митниці – 22, на загальну суму 12 млн. 486 тис. грн.

 

Крім того, в провадженні знаходиться 8 трудових спорів, всі рішення яких винесені на користь митниці.